Известие

Collapse
No announcement yet.

aлтернaторa не зaреждa aкомулaторa!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • aлтернaторa не зaреждa aкомулaторa!?

    зa нулa време aкомулaторa умря! при нов и зaпaлен двигaтел дaвa 12,4волтa нa клемите! някой имaл ли е този проблем? вaриaнти и цени нaремонтa? блaгодaря нa всички мнения по темaтa! колaтa е 147 жтд!

    ---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

    говорих с един мaйстор, дето ми зaобяснявa зa плочки с тиристори и те горели?!
    sigpic АР 147 1.9 JTD

  • #2
    ми секи жичкажия може да ти кажи къф е проблема. по форума само може да си лафим
    JTD 105+

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от i 147 Покажи съобщение
      зa нулa време aкомулaторa умря! при нов и зaпaлен двигaтел дaвa 12,4волтa нa клемите! някой имaл ли е този проблем? вaриaнти и цени нaремонтa? блaгодaря нa всички мнения по темaтa! колaтa е 147 жтд!

      ---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

      говорих с един мaйстор, дето ми зaобяснявa зa плочки с тиристори и те горели?!
      Динамото се сваля и отваря и тогава почват разговорите.
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от i 147 Покажи съобщение
        зa нулa време aкомулaторa умря! при нов и зaпaлен двигaтел дaвa 12,4волтa нa клемите! някой имaл ли е този проблем? вaриaнти и цени нaремонтa? блaгодaря нa всички мнения по темaтa! колaтa е 147 жтд!

        ---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

        говорих с един мaйстор, дето ми зaобяснявa зa плочки с тиристори и те горели?!
        плочката е диодна, но не е правилно да я сменяш преди да е проверена.
        повредите по алтернатора са
        -повреден реле-регулатор
        -износени четки /колектор на ротора/
        -изгорели диоди
        -прекъсната намотка
        -лоши връзки
        -друг ел. проблем по колата
        проблема може да се уточни от къде е без да се сваля алтернатора от добър майстор.
        като начало, свети ли ти лампата на алтернатора на таблото и тия 12,4 волта с какво са измерени, как и за колко време и при какви обороти.
        точка

        Comment


        • #5
          Първо трябва да се провери изправността на връзката между изхода на алтернатора и плюсовата клема на акумулатора.
          Ако при даване на контакт лампата за алтернатора свети и остава да свети след като двигателят заработи, вероятно причината е в самия алтернатор.
          Ако тази индикация не свети при даване на контакт, може причината да е в самата нея, защото токът за първоначалното възбуждане на алтернатора минава именно през нея.
          Здрав алтернатор може да не зарежда заради прекъснала верига на индикацията.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            добрата новина е, че плочката (сименс) е 20тина кинта.
            лошата е, че свалянето на алтернатора е 60тина...

            да ползвам темата ти, да попитам:
            верно ли е, че акумулаторите вече умирали от раз.
            без никакви признаци - трудно въртене, незадържане на тоци ит.н......???

            точно това ме сполетя вчера.
            нормален, здрав, зареден, с почистени клеми, български (искра, май), на 2+ години...

            спирам пред един магазин. после паля - нормално. обръщайки сама на газ изгасна, заради ниските обороти, и повече не запали.......сякаш някой ми отряза жицата. едва мъждукат лампите...

            дойде сервизен приятел с кабели, замери 12в, ама като завъртя става 5в.

            беше категоричен - нов!!!
            сега така умирали, без предупреждение!!
            sigpic156 SW 2001 бивша.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
              да ползвам темата ти, да попитам:
              верно ли е, че акумулаторите вече умирали от раз.
              без никакви признаци - трудно въртене, незадържане на тоци ит.н......???
              Умират си най-разнообразно, някои след дълго боледуване, други от инфаркт, трети умират прави. На 6-цата Боша умря в движение както си карам на 2-ра - направо се прекъсна. А беше чисто нов 7 годишен акумулатор .. мир на праха му.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                Умират си най-разнообразно, някои след дълго боледуване, други от инфаркт, трети умират прави. На 6-цата Боша умря в движение както си карам на 2-ра - направо се прекъсна. А беше чисто нов 7 годишен акумулатор .. мир на праха му.
                болдирах ключовите думи и сам си направих изводите и препоръките......

                10х

                ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:39 ----------

                и още една питанка...

                преди година ми се прецака таблото с врътките за климатика и парното.
                "новото" табло, като запаля, по подразбиране е винаги с включен климатик и това допълнително товари акумулатора-стартово.

                дали не го удуших с тоя климатик принудително??!!
                sigpic156 SW 2001 бивша.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                  болдирах ключовите думи и сам си направих изводите и препоръките......

                  10х

                  ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:39 ----------

                  и още една питанка...

                  преди година ми се прецака таблото с врътките за климатика и парното.
                  "новото" табло, като запаля, по подразбиране е винаги с включен климатик и това допълнително товари акумулатора-стартово.

                  дали не го удуших с тоя климатик принудително??!!
                  Това не може да го умори, но има някакъв начин да го изключиш, пише го някъде из форума.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #10
                    да, четох някъде как го изключват, ама е ден до пладне....
                    ще пробвам...
                    sigpic156 SW 2001 бивша.

                    Comment


                    • #11
                      тц, това с врътките не става.
                      може би, защото врътките са от по-стар модел а компа е 2001г. и нещо не сработва.
                      пробвах 100пъти....

                      купих нов акумулатор АФА/60ач/540пусков,
                      ама на височина е по-малък и го държи само металната планка за дъното. не и ремъка. мн. е хлабав.
                      стабилен изглежда, ама знам ли!!

                      да се притеснявам ли??!!

                      http://www.amavto.com/object.php?id=4956
                      sigpic156 SW 2001 бивша.

                      Comment


                      • #12
                        динaмо

                        220лв.и е с новa шaйбa лaгери четки и рaботи! Дизел сервиз гр.Вaрнa 40лв. зa демонтaж имонтaж 30лв зa мaйсторa нa динaмото другите сa зa чaсти!
                        Блaгодaря нa всички зa мнениятa!
                        sigpic АР 147 1.9 JTD

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                          тц, това с врътките не става.
                          може би, защото врътките са от по-стар модел а компа е 2001г. и нещо не сработва.
                          пробвах 100пъти....


                          станаааа......
                          най-после сработи!!
                          мисля че тънкият момент е в копчето за въздуха, дето върти вътрешният в купето.
                          sigpic156 SW 2001 бивша.

                          Comment

                          Working...
                          X